Forum Najlepsza polska gildia kalonline Strona Główna
Autor Wiadomość
<    Poradniki   ~   Jak grac archerem
Darex
PostWysłany: Sob 15:48, 06 Sty 2007 
Administrator

Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5


Archer jest to, zdaniem wielu ludzi najlepsza postac w grze. Rzeczywiście gra się bardzo dobrze, panuje także powszechna opinia iż archer jest postacią najszybciej lvlującą i najlepiej radzącą sobie z silnymi mobkami, zwłaszcza między 30 a 50 lvlem. Ale jak to jest naprawde, trzeba się przekonac w praktyce.
Rozwój archera, jak kazdej innej klasy idzie na początku do zmiany joba na 30 lvlu bez mozliwości wyboru. Natomiast archer jest taką postacią która po 30 lvlu musi się zdecydować jaki jopb wybierze po 50 poniewaz od tego będzie zależała dalsza droga, rozwijanie postaci, dodawanie punktów do statystyk oraz odpowiednie dobranie skillów.
Oto droga archera:



1. W Archer - czyli Wondering Archer - to job z którym zaczynamy grę, jest on przydzielony odgórnie. Charakteryzuje się oczywiście atakiem z dystansu oraz szybkością.
2. A Archer - czyli Apprentice Archer - jest to drugi job, zmiana nastepuje po 30 lvlu. Nadal nie mamy mozliwosci wyboru, musimy podązac tą scieżką. Apprentice Archer ma silny atak z dystansu lecz mimo wszystko potrzebuje wsparcia przyjaciół.
3. I Commander / E Archer - czyli Imperial Commander lub Expert Archer. Na 50 lvlu droga się rozchodzi. Mamy wybór - czy nasza postac zostanie IC który ma skile służące obniżania/redukowania umiejętności mobów czy tez EA który potrafi walczyć sam rozwijając umiejętnosci zabicia 1 strzałą
4. I General / G Bow - czyli Imperial General lub God Of Bow - kontynuacja wybranej poprzednio drogi. Imperial Commander ma bardzo szybki multi atak natomiast God Of Bow potrafi zabic wroga tylko jedną strzałą.


Grę zaczynamy jak każda postac najsłabszą bronią g1 i bez wyposażenia w jakikolwiek skill do ataku. Ponieważ postac archera i tak ma tą przewagę że atakuje z dystansu, uważam ze na początku lepiej zainwestować w dobrą bron a kolekcjonowanie setów pozostawić jako drugorzędną sprawę, przynajmniej dopóki gramy tam gdzie mobki nie atakują nas same.

ARCHER LVL 1-30, ROZWÓJ POSTACI I SKILLE

STATY NA LVLACH 1-30

Statystyczny archer na lvlach 1-30 bazuje głównie na rozwoju swojego agility, health i strenght to sprawa drugorzędna, czasami warto dodac trochę punkcików w wisdom (ale nie za wiele), intelligence nalezy całkowicie odpuscić. Ponieważ mamy 5 punktów do rozdania w statystykach, mozna iśc różnymi drogami:
1 sposób: 3 - agi, 1 - health, 1 - strenght
2 sposób: 4 agi, 1 health / 1 strenght na zmiane co lvl
3 sposób: 3 agi, dowlona kombinacja na zmiane health / strenght / wisdom
Niezaleznie od tego co wybierzemy i tak agility jest na początku najbardziej przydatne do rozwoju. Po pewnym czasie kazdy z nas się zorientuje gdzie ma niedobór i moze to nadrobić przy kolejnym lvlupie, lub tez resetując staty za pomocą Stone Of Birth albo tez nosząc odpowienie akcesoria.


SKILLE DOSTĘPNE NA LVLACH 1-29

BOW MASTERY
Skill pasywny, do odblokowania na 1 lvlu. Nie zużywa many. Podnosi minimalny i maksymalny atak. Zdania co do jego uzyteczności są podzielone. Na początku jednak nie warto go brać, są ciekawesze i bardziej pozytecznie skile.

STAGGERING BLOW
Skill ataku, do odblokowania na 5 lvlu. Zuzycie many: 19~46. Działanie: "napina" mocniej łuk aby wystrzelic strzałę o dużej sile ataku. Skill obowiązkowy.

FATAL BLOW
Skill pasywny, do odblokowania na 15 lvlu, nie zużywa many. Dodaje dodatkowy damage do ataku. Skill obowiązkowy, przeznaczamy na niego punkty az do "training completed".

CONCENTRATION
Skill pasywny, do odblokowania na 15 lvlu, nie zuzywa many. Dodaje OTP. Skill obowiązkowy, dodajemy na maxa.

PASSIVE ATTACK
Skill ataku, do odblokowania na 18 lvlu. Zuzycie many: 2~6. Wystrzeliwuje szybko "żółte strzały" które teoretycznie mają zmniejszac agresywnośc przeciwnika. W praktyce nie jest zbyt rewelacyjny, szkoda na niego punktów.

ARROW OF SILENCE
Skill aktywny, dostajemy go automatycznie na 25 lvlu, bez przeznaczania na niego punktów. Sprawdza sie jedynie w duelu, "blokując" maga. Nie można go uzywac na mobki

HEART BREAKER
Skill ataku, do odblokowania na 26 lvlu, wymaga Fatal Blow na conajmniej 5 grade. Zużycie many: 51~55. Działa podobnie do Staggering Blow, inny jest tylko kolor strzału (pomarańczowy). Dodatkowo posiada opcję stun czyli "paraliżuje" przeciwnika (zarówno mobka jak i postać) na około 3 sekundy. Skill obowiązkowy.



ARCHER LVL 30-50, ROZWÓJ POSTACI I SKILLE

Po pierwszej zmianie job musimy sie zdecydowac co będzie dalej. W zależności od tego jaki job planujemy wybrac przy drugiej zmianie, trzeba będzie wybrac juz teraz odpowiednie skille i odpowiednio rozłożyc statystyki.

STATY NA LVLACH 30-50

Niestety nasi Koreanscy przyjaciele odebrali nam możliwość zresetowania statystyk co 20 leveli, dlatego tworząc postać musimy być pewni, że to co robimy przyda nam się w przyszłości, a nie stanie sie obciążeniem.
Główną zaletą łucznika jest jego umiejętność unikania ataków. Wybitnie przydaje się to gdy mamy w zwyczaju zdobywać doświadczenie na żółtych/pomarańczowych/czerwonych potworach... Jeśli wybierasz fioletowe punkty evasion stają się troche bezużyteczne, gdyż 90% ataków unikanych będzie dzieki umiejętnośći "Perfect Evasion" niezależnej od ilości Agility.
EA jest własnie postacią świetnie sprawdzającą się na fioletowych potworach.
Jeśli jesteś pewien, że chcesz być EA polecam takie statystyki:
Agility - 90
Health - 60
Strenght - 60
Dla IC jedziemy 70 hlt 50 str oraz reszte w Agi

do 50 lvlu najlepiej jest korzystac ze sprzętu dodającego Agility, Apprentice Archer's Trinket i Pantery gdyż Waszym podstawowym atakiem będzie Staggering Blow, jest to umiejętność opierająca się na ilości agility a nie na sile.
Im więcej Agility, tym silniejszy atak.

SKILLE DOSTĘPNE NA LVLACH 30-49

CHANCE CAPTURE
Skill aktywny ale nie ataku, dostajemy go odgórnie na 30 lvlu, podnosi ilośc OTP na pewien okres czasu. Skill ten będzie pojawiał sie co 5 lvlów z coraz większą ilością otp. Warto go używać.

FLAMY ARROW
Skill ataku, dostępny od 30 lvlu. Zużycie many: 5~9. Na początkowych grade bez większych rewelacji, poźniej podobno nawet dobrze się sprawdza. Przyda się jesli planujesz byc IC po drugiej zmianie job, EA nie musi go miec.

FATAL BLOW 2
Skill pasywny, dostępny od 34 lvlu, kontynuacja Fatal Blow, wymaga dodaania punktow w poprzedni. Oczywiscie działa tak samo, obowiązkowo dodajemy też w niego punkty.

PERFECT EVASION
Skill pasywny, dostępny od 38 lvlu, możliwosc dodawania w niego punktów jest co lvl. Podnosi umiejętnośc evade czyli unikania ataków mobków. Skill obowiązkowy dla wszystkich.

MUSCLE SOLIDATION
Skill aktywny ale nie do ataku, dostępny od 42 lvlu. Zużycie many 92. Zwiększa wartośc minimalną ataku na kilkanaście minut.

POISON ARROW
Skill ataku dostepny od 43 lvlu. Zużycie many 15. Wymaga dodatkowego użycia poison puch (do kupienia u merchanta), dodaje trucizne do ataku, podobno tak naprawde tym skillem nie mozna nikogo zabic niemniej zadaje stały damage. Przyda się jesli planujesz byc IC po drugiej zmianie job, EA nie musi go miec.

BLOW UP ARROW
Skill ataku, dostępny od 46 lvlu. Wymaga maksymalnej Flamy Arrow, jest jakby kontynuacją. Zuzycie many: 9~15. Przyda się jesli planujesz byc IC po drugiej zmianie job, EA nie musi go miec.

FATAL BLOW 3
Skill pasywny, dostępny od 47 lvlu. Kontynuacja poprzednich Fatal Blow 1 i 2. Działa tak samo jak one.



50 LVL I CO DALEJ...
Po 50 lvlu myslę że nie ma sensu rozpisywac się na temat rozwoju postaci jesli chodzi o statystyki. 50 lvlowa postac to doświadczony gracz, który wie jaką wybrał drogę i jak nią dalej podążac, zatem zaprezentujemy jedynie skille dostępne dla Expert Archera i Imperial Commandera oraz skomentujemy ich wady i zalety.



EXPER ARCHER LVL 50+, SKILLE, WADY I ZALETY


Głównym atakiem staje się Focus Shot (juz słyszę te gwizdy i jęki, już widzę moją pocztę zapchaną groźbami i spamem za takie blużnierstwo)
Tak kochani, Focus Shot bije Staggering Blow na głowę JEŚLI odpowiednio się do tego przygotujemy.
Focus Shot nie dodaje OTP w przeciwieństwie do SB, dlatego budowa hybrydowa lub pure agility nie ma sensu... EA potrzebuje bardzo dużo siły by pokryć braki OTP...
Ja zrobiłem tak:
belt +4 agility zamieniłem na +4 strenght
ring +4 health zostawiłem
AATrinket +4 Agility zamieniłem na Knight's trinket +4 strenght (dodaje 280hp, bardzo przydatne, dlaczego, zaraz wyjasnie)
panterke g19 zamienilem na identycznego tygrysa (+10 strenght)
kupiłem łuk g50 z +5 OTP
tu jest pies pogrzebany... obrażenia FS opierają się na Strenght a nie na Agility.
mnożnik obrażeń FS:
g1 - x5
g2 - x5.5
g3 - x6
g4 - x6.5
g5 - x7
tak jest w teorii... otóż prawda jest inna... FS g1 jest rzeczywiście słaby w porównaniu z FS g2... Obrażenia g2 są wręcz niewyobrażalne, hard core'owi EA gdy mogli resetować statystyki po 50 levelu zmieniali bazowe Agility na 50 i resztę ładowali w Strenght i Health.
Plusy:
Zabija szybko, dobry w party i solo,szybko leveluje (ach te obrażenia 2800+ na fioletowych:D)
Minusy:
pożera medki jak rycerz Razz , niestety, unika bardzo mało uderzeń co odbija się na jego słabości przeciw rycerzom (zwłaszcza wtedy gdy duel ma się odbyć bez stuna)
potrzebuje jak najwięcej Health, dlatego wykorzystuje Knight's trinket.

SKILLE EXPERT ARCHERA

FOCUS SHOT
Skill ataku, dostepny na 50 lvlu. Zużycie many: 64~104. Skill o potężnym dmg zależnym od tego jak długo trwa "napinanie" łuku.

RANGE EXTENSION
Skill pasywny, dostępny na 51 lvlu. Nie zużywa many. Powoduje że wydłuża się zasięg ataku.

LIGHTNING RESISTANCE
Skill aktywny ale nie służacy do ataku, dostępny od 52 lvlu. Zużycie many: 53~64. Podnosi tymczasowo odpornośc na lightning.

ICE RESISTANCE
Skill aktywny ale nie służacy do ataku, dostępny od 52 lvlu. Zużycie many: 53~64. Podnosi tymczasowo odpornośc na ice.

FIRE RESISTANCE
Skill aktywny ale nie służacy do ataku, dostępny od 52 lvlu. Zużycie many: 53~64. Podnosi tymczasowo odpornośc na fire.

POWERFULL ARROW OF SILENCE
Skill aktywny, dostepny od 53 lvlu, zużycie many: 100~120. Analogicznie działa jak Arrow of Silence dodatkowo odbierając manę przeciwnikowi przez 10 sekund.

PERFECT EVASION 2
Skill pasywny, dostepny od 54 lvlu. Analogicznie do Perfect Evasion pozwala unikać ataków przeciwnika.

CURSE RESISTANCE
Skill aktywny ale nie ataku. Dostępny od 55 lvlu, zużycie many: 36~50. Tymczasowo podnosi odpornośc na curse.

NON ATTRIBUTION RESISTANCE
Skill aktywny ale nie ataku. Dostępny od 56 lvlu. Zuzycie many: 36~50. Podnosi tymczasowo odpornośc na atak non-attributes.

MYSTERIOUS ARROW
Skill ataku, dostepny od 57 lvlu. Zuzycie many: 20~42. Wystrzeliwuje w kierunku przeciwnika kilka strzał które przy trafieniu eksploduja i zadają dmg przez kilka sekund.

EMERGENCY ESCAPE
Skill aktywny ale nie służący do ataku. Dostępny od 59 lvlu, zużycie many: 70. Aktywowanie go powoduje coś w stylu "speeda" dla całego party, czyli mozliwośc szybkiej ucieczki.

CRITICAL HIT
Skill pasywny, dostepny od 61 lvlu. Wzrasta siła ataku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 1
Forum Najlepsza polska gildia kalonline Strona Główna  ~  Poradniki

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu


 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach